Демидівський центр розвитку дитини "Орлятко"
Авторизація на сайті orlyatko.ucoz.ua можлива лише через обліковий запис uID
Головна » Спеціалісти радять » Психолог

Психолог

Рекомендації для батьків
( дітей дошкільного віку )

                                                                                                 

Шановні    батьки!

    Сім’я – це перше джерело знань дитини, перше мікро-середовище маленької людини, яке формує і створює її особистість. Усе, що пізнає дитина в родині залишається з нею протягом усього свідомого життя. Під впливом традицій і сімейної культури формується ціннісний світ дитини, визначаються її життєві пріоритети. 
    Найважливіший період у житті дитини – це етап пізнання і входження у суспільство, який вона починає переживати з 3 років і тому їй необхідна підтримка і допомога батьків. Ваша дитинка – це дар, який треба розвивати і формувати, і саме від вас, батьків, буде залежати те, яким стане цей подарунок долі.
    Діти вступають у статус дошкільнят з початком першої свідомої кризи у їхньому житті – «кризи 3 років», яка проявляється впертістю, прагненням до незалежності від дорослої людини, деспотизмом до неї, запереченням, яке є часто спрямованим на маму. Щоб ця криза пройшла для вас і дитини безболісно, то при виявах попередньо названих симптомів треба менше наполягати на своєму, не нав’язувати дитині спілкування з людиною, яку вона відштовхнула, надавати більше самостійності і свободу вибору. І не пошкодуйте свого часу на дитину, адже для неї – це важливий етап само- формування і самопізнання, знайомства з навколишньою дійсністю.
    У дошкільному віці у дітей переважає зорове і слухове сприймання, яке є основою пізнання для дитини. Тому треба багато говорити з дитиною, розповідати їй казки, які формують її уявлення про соціальні норми і здатність до співпереживань. У цьому віці з’являється явище «дитячої брехливості», за яке дітей карати не можна, бо це прояв їхньої уяви, проте варто запам’ятати, що дошкільнята можуть брехати про предмети чи події, але ніколи не збрешуть про власні почуття.
    Розвиток дитини є багатогранним, тому треба дозволяти дитині займатися тою діяльністю, яка їй подобається, щоб визначити її здібності і таланти. Це можна робити за допомогою перегляду і читання різних розвиваючих книжок, де зображені різні види діяльності одночасно розповідаючи дитині про людей, які зображені на малюнках;

 

по завершені таких пізнавальних вправ, дитину обов’язково треба спитати, що їй сподобалось найбільше (таким способом дитина одночасно вивчає нові слова і поповнює свій словниковий запас).
    Необхідно фізично готувати дитину до навчання в школі – розвивати мовлення і готувати руку до письма, тому корисно також використовувати різноманітні вправи на відтворення тексту (перемальовування слів, речень), промальовування штрих пунктирів, розмальовувати відповідними кольорами малюнки, тренуватися у малюванні геометричних фігур, а також розвивати моторику рук за допомогою віршованих ігор з пальчиками. Розвивати мовлення допоможе вивчення віршиків, скоромовок, відгадування загадок, називання предметів зображених на малюнках і розповідь про них, складання дитиною оповідань по малюнках, слухання і переказування казок, а також безпосереднє спілкування з батьками, які весь час повинні розповідати дітям про навколишній світ і терпляче відповідати на усі поставленні дітьми запитання.
    Відчуття дитини можна розвивати всюди і завжди: показуючи предмети питати в дитини які вони на дотик, смак, запах, який у них звук, колір (можна використовувати малюнки «навпаки» і питати чи вірно вони зображені), робити вправи на асоціації – що на що схоже, корисні у використанні і цікаві для дітей конструктори, де необхідно підібрати відповідні форми. Дитину треба вчити виявляти свої емоції так, щоб це не приносило шкоди їй або людям, які її оточують і в цьому допомагають вправи на рівне дихання, вивільнення агресії в релаксації. Виявлення різноманітних емоцій – це ще один елемент відчуттів дитини, який добре розвивається казками, малюнками, розповідями, іграми та їх обговоренням з дитиною.
    Мислення дитини розвивається за допомогою різноманітних ігор, адже гра – це провідний і основний вид діяльності дошкільника, в якій він здобуває всі свої знання. Для розвитку мислення треба використовувати різного роду логічні задачки, які можна знайти в усіх розвиваючих книжках і, навіть, жіночих журналах, - знайди відмінності, пройди лабіринт, з’єднай частини,  продовжи логічний ряд, вправи на орієнтацію в просторі (вправо, вліво, вверх, вниз), вправи на розвиток уваги, пам’яті.
    Всі елементи розвитку дитини повинні бути взаємопов’язані, щоб дитина розуміла зв'язок усіх елементів як єдиний процес. Дитина повинна виховуватись через домашню працю, тобто вона повинна мати домашні обов’язки і вважати це нормою – доглядати за собою і своїми речима, брати участь в економіці сім’ї, доглядати за тваринами чи рослинами. 
    І, основне – це особистий приклад і єдність вимог усіх членів сімї, бо не можна забороняти дитині те, що робите самі і не можна дозволяти і забороняти водночас. З дитиною потрібно постійно щось малювати, вирізати, клеїти, ліпити і вчити її усьому прекрасному, що є у нашому світі – тоді ще на кілька хороших і добрих людей стане більше.